Szybki prysznic czy długa kąpiel?

Mnie nie pytajcie! Jestem miłośniczką prysznica, ponieważ uwielbiam śpiewać i często wokalizuję podczas kąpieli: to klasyk! Ale czasami odpoczywam w wannie i czytam naprawdę ciekawe wiadomości, o których teraz wam powiem! W artykule, który ostatnio przeczytałam napisano, że chyba nie można do końca rozstrzygnąć sporu, co jest naprawdę lepsze - prysznic czy kąpiel w wannie. Składa się na to bardzo dużo czynników, które należy brać pod uwagę. Strzałka oscyluje pomiędzy jedną opcją a drugą bo opinie naukowców są podzielone.

Pod względem zużycia wody sprawa wygląda następująco: do napełnienia wanny do rozsądnego, zapewniającego komfort, poziomu potrzeba 150 litrów wody plus jakieś 10 litrów ciepłej wody gdybyśmy chcieli „poleżeć” w wannie dłużej a woda nam wystygła. I tu wydaje się, że teoretycznie branie prysznica jest bardziej ekonomiczne. Pod warunkiem jednak, że nie trwa to dłużej niż 10 minut. Jeśli mamy ochotę postać dłużej, zużyjemy dużo więcej wody niż podczas godzinnej kąpieli w wannie pełnej wody z pianą.

 

Jeśli chodzi o higienę to spór jest nierozstrzygnięty. Czy bardziej czysty jesteś po kąpieli czy po prysznicu? Jeśli spełnisz kilka warunków to spokojnie możesz być pewien, że w obu przypadkach jesteś czysty! O jakich warunkach mowa?

1. Susz ręczniki po kąpieli oraz zmieniaj na czyste raz w tygodniu.

2. Unikaj „agresywnych” środków do mycia i kąpieli.

3. Pilnuj, aby gąbka po każdej kąpieli wyschła do sucha. Jeśli pozostawisz ją pod prysznicem lub w wannie mokrą, stanie się ona siedliskiem bakterii. Używaj jednej gąbki maksymalnie dwa razy w tygodniu. Gąbkę wymieniaj co trzy miesiące.

 

A co ze zdrowiem?

Prysznic lepiej brać rano, ponieważ strumienie wody są ożywcze i pobudzają krążenie i mięśnie.

Kąpiel w wannie jest idealna wieczorem, ponieważ zapewnia natychmiastowy efekt relaksacyjny, szczególnie w przypadku dodania soli lub olejków eterycznych.

 

Weź też pod uwagę stan i potrzeby Twojej skóry. Jeśli jest delikatna i wrażliwa, prysznic jest lepszy, ponieważ nie powoduje uszkodzenia hydrolipidowej warstwy skóry. Jeśli twoja skóra jest gruba, dobrze jest brać kąpiel aby ją "wymoczyć" i zafundować jej peeling likwidujący martwy naskórek.

Krótko mówiąc, tak naprawdę to obojętne czy bierzesz kąpiel w wannie czy prysznic, ważna jest czystość i higiena, bo jeśli jest higiena, jest zdrowie!