Zasady idealnej łazienki

Co wolicie, prysznic czy wannę? Są tacy, którzy wybierają prysznic, ponieważ lepiej się sprawdza, gdy ma się mało czasu. Ale trudno oprzeć się wannie, gdy macie wolny wieczór, na zewnątrz jest zimno, a ona czeka na Was pełna piany!

Przyjaciele! Podczas kąpieli warto przestrzegać kilku zasad, ponieważ z powodu pewnych naszych nawyków kąpiel może okazać się niezbyt higieniczna. Usuwamy na ten temat wszelkie wątpliwości.

Po pierwsze kąpiel w wannie jest dobra, ponieważ relaksuje. Gdy tylko zanurzycie się w niej, Wasze zmartwienia stają się lżejsze - to takie przyjemne! Wykazano, że podczas gorącej kąpieli nasze ciało uwalnia serotoninę, hormon dobrego nastroju, o którym już pisaliśmy!

Gimnastyczka wyjaśniła mi, że łazienka może również spalać kalorie! Wprawdzie niewiele, ale zawsze jest to coś - efektem gorącej kąpieli jest wydatek energetyczny około 130 kalorii.

Jeśli wcześniej przygotujecie kąpiel, możecie pozwolić sobie na nalanie cieplejszej wody, ponieważ ta dość szybko ostygnie. Powinna mieć temperaturę 38°C, co jest maksymalnym poziomem, który pozwala skórze i włosom czuć się dobrze. Przy cieplejszej wodzie mogą ulec wysuszeniu.

Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest odpowiednia ilość mydła. Oczywiście ważne jest dbanie o własną higienę i zdrowie, trzeba jednak zachować umiar w używaniu środków czystości. Codzienne używanie detergentów może uszkodzić skórę, pozbawiając ją naturalnej warstwy tłuszczu i zmieniając jej PH. Dlatego najlepiej jest używać naturalnego mydła, zawsze z umiarem!

Zwróćcie uwagę na gąbkę, za każdym razem należy ją spłukać i dokładnie wysuszyć. Również w tym przypadku lepiej wybrać gąbki z materiału niesyntetycznego!

Jesteście już umyci i zrelaksowani, czas na suszenie. Po kąpieli skóra jest delikatniejsza, nie pocierajcie jej więc! Otulcie się miękkim szlafrokiem i pozwólcie swojemu ciału wyschnąć naturalnie, to samo dotyczy włosów.

Czy wiecie, ile powinniście pozostać w wodzie? Maksymalnie dwadzieścia minut, pół godziny! Przed wyjściem warto dla zdrowia szybko spłukać się świeżą wodą. Dzięki temu włosy lśnią, a zimny strumień pobudza i stymuluje mikrokrążenie. Jesteście czyści, pachnący, zrelaksowani i zdrowi! Wychodzicie na zewnątrz i tu mamy dla Was kolejne wskazówki.

Powinniście stosować krem przeciwsłoneczny nawet pod parasolem plażowym i gdy jest pochmurno: promienie UV przechodzą przez chmury! Obalmy mit dla wszystkich miłośników słońca: jeśli nałożycie krem przeciwsłoneczny, nie opalacie się mniej, tylko wolniej i bardziej stopniowo. Zaletą jest to, że opalenizna utrzymuje się dłużej, a skóra się nie starzeje! Filtr przeciwsłoneczny należy zatem odnawiać przynajmniej co 2 godziny i należy go rozprowadzać co najmniej 15 minut przed opalaniem.
Jak wybrać filtr przeciwsłoneczny? O wyższym współczynniku ochrony (30 SPF lub 50 SPF), jeśli macie jasną cerę; niższy SPF przy oliwkowym odcieniu skóry. W takim przypadku możesz zacząć od średniej ochrony, takiej jak 15 SPF, a po 4 lub 5 dniach przejść do niższych. Jest to ważne: ochrona przeciwsłoneczna jest potrzebna dla każdego rodzaju skóry! Zasadą jest ograniczenie ekspozycji w najgorętszych godzinach! Wreszcie, podsumowujmy to vademecum ostatnią radą: wybierzcie naturalne i biodegradowalne filtry przeciwsłoneczne! Podczas kąpieli w morzu pozostawicie resztki ochrony przeciwsłonecznej w wodzie, nawet, jeśli na opakowaniu jest napisane „wodoodporny”. Dlatego bardzo ważne jest, aby ponownie zastosować krem przeciwsłoneczny po wyjściu z wody. Zadbajcie o przyrodę i wybierajcie produkty, które nie szkodzą środowisku. Dla zdrowia i szacunku do planety.