Sposoby na wiosenne

Słońce świeci coraz mocniej, a Wy jesteście zmęczeni, osłabieni i smutni? Dopadło Was wiosenne przesilenie. Ponad połowa Polaków reaguje gorszą formą właśnie na przyjście wiosny. Składają się na nią różne dokuczliwe objawy, z którymi można sobie w rozmaity sposób poradzić.
Powiemy Wam jak. Ospałość, zmęczenie, gorsza kondycja psychiczna i fizyczna, smutek, zaburzenia łaknienia i snu, huśtawka nastrojów - te wszystkie objawy nie pozwalają nam cieszyć się w pełni wiosną. Jak je przezwyciężyć

 

•    Zmieńcie dietę z zimowej, tłustej i ciężkostrawnej na lekką, bogatą w wiosenne warzywa, składającej się z dań przygotowanych na parze. Nie powinno w niej zabraknąć m. in. czosnku, kiełków, orzechów, produktów pełnoziarnistych i kasz.
•    Zacznijcie się ruszać. Aktywność fizyczna doskonale wpływa i na ciało, i na duszę. Dzięki regularnym ćwiczeniom poprawia się kondycja fizyczna i psychiczna, pamięć i koncentracja, zwiększa się odporność na stres. Odświeżcie więc Wasze rowery, kijki, rolki i ruszcie się.
•    Pijcie duże ilości niegazowanej wody mineralnej, herbatek ziołowych oraz wyciskanych soków. Nasza koncentracja i pamięć zależą od nawodnienia organizmu, ponieważ woda usuwa z organizmu toksyny i usprawnia procesy życiowe.
•    Ponury nastrój może być efektem niedoboru serotoniny, hormonu wytwarzanego w mózgu pod wpływem światła, którego brakuje w czasie zimy. Dlatego wraz z przyjściem wiosny należy częściej wystawiać się do słońca. Można skorzystać również z seansów podczerwieni w saunie.
•    Pijcie zioła, które swoim uspokajającym działaniem będą zapobiegać huśtawkom nastroju. Polecane są także ziołowe środki z melisą czy dziurawcem lub preparaty z magnezem i witaminami z grupy B. Za wiosennymi kłopotami z sercem stoją nie tylko nieszczęśliwe miłości ;) Przyczynami mogą być ciągłe zmiany ciśnienia i temperatury. Sposoby na nie to unikanie pobudzających napojów jak herbata i kawa i dostosowanie ewentualnie zażywanych leków do zmieniającego się pod wpływem warunków atmosferycznych samopoczucia.

 

Dla poprawienia ogólnej kondycji nie zaszkodzi łykać tran na śniadanie, napić się herbatki i spróbować sałatki ze świeżym imbirem oraz włączyć do menu dania przyprawione curry i kardamonem. Polecamy też soki z owoców cytrusowych. Jesteśmy pewni, że jeśli zastosujecie się do naszych rad, ta wiosna będzie wspaniała.